دسته‌بندی ها

اخبار گردشگری

شرایط اخذ ویزای کانادا

کانادا

کانادا کشوری در آمریکای شمالی است. ده استان و سه قلمرو آن از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی امتداد دارند و بیش از 9.98 میلیون کیلومتر مربع (3.85 میلیون مایل مربع) را پوشش می دهند که آن را به دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت تبدیل می کند. مرز جنوبی و غربی آن با ایالات متحده با 8891 کیلومتر (5525 مایل) طولانی ترین مرز زمینی دو ملیتی جهان است. پایتخت کانادا اتاوا است و سه منطقه بزرگ شهری آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند.

حاد سه مستعمره آمریکای شمالی بریتانیا از طریق کنفدراسیون، کانادا به عنوان یک سلطه فدرال متشکل از چهار استان تشکیل شد. این شروع به افزایش استان ها و مناطق و روند افزایش خودمختاری از بریتانیا شد. این خودمختاری در حال گسترش توسط اساسنامه وست مینستر 1931 برجسته شد و در قانون کانادا در سال 1982 به اوج خود رسید که بقایای وابستگی قانونی به پارلمان بریتانیا را قطع کرد.

کانادا یک دموکراسی پارلمانی و یک سلطنت مشروطه در سنت وست مینستر است. رئیس دولت این کشور نخست‌وزیر است - که به دلیل توانایی‌هایش برای جلب اعتماد مجلس عوام منتخب، منصوب می‌شود و توسط فرماندار کل منصوب می‌شود که به نمایندگی از پادشاه، که به عنوان رئیس دولت خدمت می‌کند. این کشور یک قلمرو مشترک المنافع است و به طور رسمی در سطح فدرال دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) است. این کشور در اندازه‌گیری‌های بین‌المللی شفافیت دولت، آزادی‌های مدنی، کیفیت زندگی، آزادی اقتصادی، آموزش، برابری جنسیتی و پایداری محیط‌زیست در میان بالاترین رتبه‌ها قرار دارد. این کشور یکی از کشورهای مختلف از نظر قومیتی و چند فرهنگی است که محصول مهاجرت گسترده از بسیاری از کشورهای دیگر است. روابط طولانی و پیچیده کانادا با ایالات متحده تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد و فرهنگ آن داشته است.

کانادا کشوری بسیار توسعه یافته، بیست و چهارمین بالاترین درآمد سرانه اسمی در سطح جهان و شانزدهمین رتبه برتر در شاخص توسعه انسانی است. اقتصاد پیشرفته آن هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان است که عمدتاً بر منابع طبیعی فراوان و شبکه های تجاری بین المللی توسعه یافته خود متکی است. کانادا بخشی از چندین نهاد یا گروه بزرگ بین المللی و بین دولتی از جمله سازمان ملل متحد، ناتو، G7، گروه ده، G20، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، سازمان تجارت جهانی (WTO) است. ، مشترک المنافع ملل، شورای قطب شمال، سازمان بین المللی فرانکفونی، مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، و سازمان کشورهای آمریکایی.

انواع ویزای کانادا

  • ویزای موقت 
  • ویزای اقامت دائم 

برای ثبت درخواست و دریافت هر یک از ۲ قسم ویزای کانادا از دو طریق می‌توان اقدام کرد. ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و روش دوم مراجعه حضوری به سفارت کانادا و ارائه مدارک به صورت دستی پرکردن مدارک در محل سفارت کانادا که اصطلاحا به آن (Draft یا Paper) می‌گویند.

به دلیل بسته بودن سفارت کانادا متقاضیان دریافت ویزا کانادا می‌بایست برای انگشت‌نگاری و یا بیومتریک ویزای کانادا به یکی از وَکهای دفاتر VFS در کشورهای اطراف ایران مراجعه کنند. اگر چه بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا در حال حاضر بهترین روش برای درخواست ویزای این کشور، ثبت نام آنلاین ویزا کانادا است.

ویزای موقت کانادا به نوعی از ویزای این کشور گفته می‌شود که فرد طی زمانی مشخص و محدود اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داشت. ویزای موقت کانادا را می‌توان ذیل ۳ زیرمجموعه اصلی تقسیم‌بندی کرد:

  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای همراه کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا (Visitor Visa) با اهداف توریستی صادر می‌شود. در حال حاضر این ویزا به شکل ویزای مولتی کانادا (Canada Multiple Visa) یا همان ویزای ۵ ساله کانادا صادر می‌شود.

بنابر اعلام وب سایت سفارت کانادا به افسران مهاجرت این کشور توصیه شده‌است تا این نوع از ویزای کانادا را تا جای ممکن به شکل ویزای مولتی صادر کنند.

دارندگان ویزای مولتی کانادا قادر هستند تا زمان اعتبار ویزا کانادا که معادل اعتبار پاسپورت است در هر زمان و بدون محدودیت وارد خاک کانادا شوند و در هر بار ورود تا حداکثر ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.با داشتن این نوع از ویزای کانادا شما این امکان را دارید تا پیش از رسیدن به حدنصاب 6 ماهه از کشور کانادا خارج شده و در صورت تمایل، با گذشت کمتر از یک روز، مجدداً با یک پرواز به مرز این کشور وارد شوید.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا، نوع دیگری از ویزای توریستی کانادا مختص والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ فردی است که در کانادا اقامت دائم و یا حق شهروندی دارد. به بیان دیگر، دعوت کننده می‌بایست فرزند و یا نوه متقاضی باشد.

حداقل حقوق پایه دعوت‌کننده در کانادا نباید از 26.620 دلار در سال کمتر باشد؛ همچنین مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده نیز حتماً باید ضمیمه پرونده درخواست سوپر ویزای کانادا شود.

دعوت‌کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال از داخل خاک کانادا پرداخت کرده و فرد دعوت شونده باید زیرنظر پزشکان مورد اعتماد سفارت معاینه شود.

تاییده پزشک معتمد سفارت از آن جهت است که سلامت متقاضی پیش از ورود به کانادا تایید شود تا هدف از اقامت در کانادا درمان و تحمیل هزینه‌های درمانی به دولت کانادا نباشد.

اعتبار اعلام شده برای سوپر ویزای کانادا تا 10 سال است اما از آنجایی که گذرنامه‌های ایرانی حداکثر تا پنج سال اعتبار دارند، این نوع از ویزا کانادا به صورت پنج ساله صادر می‌شود.

سوپر ویزای کانادا چند بار ورود است و به دارنده آن این اجازه را می دهد تا در هر بار ورود حداکثر دو سال در کانادا اقامت داشته باشد. پس از پایان اعتبار پاسپورت متقاضی نیاز به اقدام مجدد نیست و تنها برچسب سوپر ویزا کانادا بر روی پاسپورت جدید الصاق می‌شود.

ویزای تحصیلی کانادا :

سیستم آموزشی کشور کانادا بسیار نظام‌مند و پیشرفته بوده و عمدتاً به شکل استانی یا ایالتی مدیریت می‌شود.

کانادا از سیستم آموزشی یکپارچه و بسیار به روزی برخوردار بوده و نظام کلی آموزش در کانادا تحت نظارت دولت فدرال است. نزدیک به ۶ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا به سیستم آموزش این کشور تخصیص داده می‌شود و در بین دیگر کشورهای توسعه‌یافته جهان کانادا بیشترین هزینه را به بخش آموزش اختصاص داده است.

ویزای دانش آموزی کانادا :

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران

برای آگاهی از تور های لحظه آخری ما اطلاعات خود را ثبت کنید

6LeT-yQgAAAAAB5MqfdD8bweho0228fdUnl1aqvq