دسته‌بندی ها

اخبار گردشگری

عمان

درباره عمان

عمان (/oʊˈmɑːn/) با نام رسمی سلطان نشین عمان، کشوری در خاورمیانه که در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان و دهانه خلیج فارس واقع شده است. عمان با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن مرزهای زمینی دارد و با ایران و پاکستان مرزهای دریایی مشترک دارد. عمان 5 میلیون و 492 هزار و 196 نفر جمعیت دارد که در رتبه 120 و جزء کم جمعیت ترین کشورهای جهان قرار دارد. واحد پول کشور عمان ریال می باشد.

این ساحل در جنوب شرقی دریای عرب و در شمال شرقی خلیج عمان واقع شده است. منطقه مدا و مسندم توسط امارات متحده عربی در مرزهای زمینی آنها احاطه شده است و تنگه هرمز (که با ایران مشترک می باشد) و خلیج عمان مرزهای ساحلی مسندم را تشکیل می دهند. مسقط پایتخت و بزرگترین شهر این کشور می باشد.

از قرن هفدهم، سلطان نشین عمان یک امپراتوری بود که با امپراتوری های پرتغال و بریتانیا برای نفوذ در خلیج فارس و اقیانوس هند رقابت می کرد. در اوج خود در قرن نوزدهم، نفوذ و کنترل عمانی از سراسر تنگه هرمز تا ایران و پاکستان و تا جنوب زنگبار گسترش یافت. هنگامی که قدرت آن در قرن بیستم کاهش یافت، سلطنت تحت نفوذ انگلستان قرار گرفت. و برای بیش از 300 سال، روابط ایجاد شده بین دو امپراتوری بر اساس منافع متقابل بود. بریتانیا اهمیت جغرافیایی عمان را که به عنوان یک مرکز تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند تضمین می کرد و از امپراتوری خود در شبه قاره هند محافظت می نمود، به رسمیت شناخت. از لحاظ تاریخی، مسقط بندر اصلی تجاری منطقه خلیج فارس بوده است.

عمان یک سلطنت مطلقه می باشد که توسط یک سلطان رهبری می شود. قابوس بن سعید از سال 1970 تا زمان مرگش در 10 ژانویه 2020 سلطان بود. قابوس که بدون فرزند درگذشت، در نامه ای پسر عموی خود هیثم بن طارق را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود و خانواده او را به عنوان سلطان جدید عمان تأیید کردند.

عمان که در سابق یک امپراتوری دریایی بود، قدیمی‌ ترین دولت مستقل در جهان عرب می باشد. این کشور عضو سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش غیرمتعهدها و سازمان همکاری اسلامی می باشد. این کشور دارای ذخایر نفتی است که در رتبه 22 جهان قرار دارد. در سال 2010، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، عمان را به عنوان پیشرفته ترین کشور جهان از نظر توسعه در طول 40 سال گذشته رتبه بندی کرد. بخشی از اقتصاد آن شامل گردشگری و تجارت ماهی، خرما و سایر محصولات کشاورزی می باشد. عمان به عنوان یک اقتصاد پردرآمد به شمار رفته و از سال 2022، بر اساس شاخص صلح جهانی، به عنوان شصت و چهارمین کشور صلح آمیز در جهان شناخته شده است.

گردشگری

گردشگری در عمان اخیراً رشد قابل توجهی داشته است و انتظار می‌ رود که یکی از بزرگترین صنایع این کشور شود. شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد که گردشگری در عمان در حال رشد و پیشرفت می باشد.

گردشگری 2.8 درصد به تولید ناخالص داخلی عمان در سال 2016 کمک کرد. از 505 میلیون رونی (1.3 میلیارد دلار آمریکا) در سال 2009 به 719 میلیون رونی (1.8 میلیارد دلار آمریکا) در سال 2017 (+ 42.3 درصد رشد) رسید. شهروندان شورای همکاری خلیج فارس، از جمله عمانی‌ هایی که در خارج از عمان زندگی می‌کنند، بالاترین نسبت کل گردشگرانی را که از عمان بازدید می‌ نمایند، 48 درصد تخمین می زنند. دومین و بیشترین تعداد بازدیدکنندگان از سایر کشورهای آسیایی می باشد که 17 درصد از کل بازدیدکنندگان را تشکیل می دهند. چالشی که برای توسعه گردشگری در عمان وجود دارد، اتکا به شرکت دولتی، عمران، به عنوان یک بازیگر کلیدی برای توسعه بخش گردشگری می باشد که به طور بالقوه مانعی برای ورود بازیگران بخش خصوصی به بازار ایجاد می‌ نماید. یکی دیگر از مسائل کلیدی در بخش گردشگری، تعمیق درک اکوسیستم و تنوع زیستی در عمان برای تضمین حفاظت آنها می باشد.

عمان دارای یکی از متنوع ترین محیط ها در خاورمیانه با جاذبه های گردشگری مختلف است و به ویژه به عنوان گردشگری ماجراجویی و فرهنگی شناخته شده است. مسقط پایتخت عمان، در سال 2012 توسط ناشر راهنمای سفر Lonely Planet به عنوان دومین شهر برتر جهان برای بازدید برگزیده شد. مسقط همچنین به عنوان پایتخت گردشگری عرب در سال 2012 انتخاب شد.

در نوامبر 2019، عمان قانون ویزای هنگام ورود را استثنا کرد و مفهوم ویزای الکترونیکی را برای گردشگران از همه ملیت ها معرفی کرد. طبق قوانین جدید، بازدیدکنندگان موظف بودند از قبل با مراجعه به پورتال دولتی آنلاین عمان برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

جاذبه های گردشگری عمان

شهر مسقط

مسقط پایتخت عمان و پرجمعیت‌ ترین شهر آن می باشد.  مسقط توسط شبکه تحقیقاتی جهانی سازی و شهرهای جهان به عنوان یک شهر جهانی بتا نامیده می شود. 

کوه های هاجر بر چشم انداز مسقط مسلط است. این شهر در کنار دریای عرب در امتداد خلیج عمان و در مجاورت تنگه استراتژیک هرمز قرار دارد. ساختمان‌ های سفید کم ارتفاع بیشتر منظر شهری مسقط را نشان می‌ دهند، در حالی که ناحیه بندری Muttrah با قرنیه و بندر آن، حاشیه شمال شرقی شهر را تشکیل می‌ دهد. 

مسقط شهر قلعه‌ ها و مساجد، شهر گنبدها و خانه‌های خاص شرقی می باشد. مسقط حال و هوایی لطیف و حیرت‌انگیز دارد و در هیچ شهری چنین احساسی را نمی توان تجربه کرد. معماری باشکوه و اصیل این شهر و برخورداری از فضایی آرامش‌ بخش و دلپذیر، یکی از مشخصه‌ های اصلی این شهر می باشد. مسجد بزرگ و باشکوه سلطان قابوس، یکی از مهم ترین ساختمان های عمان در مسقط قرار دارد.  معماری این مسجد زیبا و تزیینات آن با سنگ‌ ها و کاشی‌ های خوش نقش و نگار هر چشمی را مجذوب خود می‌ سازد. دومین فرش دستبافت ایرانی بزرگ جهان به طول ششصد متر، یکی از دیدنی‌ های دیگر این مکان به شمار می رود. مسجد جامع سلطان قابوس به خاطر ساختمان عظیم و منحصر به فرد خود یکی از نمادهای عمان و مسقط است که از کیلومترها دورتر دیده می‌ شود.

کاخ اپرا رویال مسقط، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی عمان با ساختمانی شگفت‌انگیز و زیبا و بنایی باشکوه با تلفیقی از معماری سنتی عمان و معماری نوین می باشد که در سال ۲۰۱۱ به دستور سلطان عمان تاسیس شده است.  بازدید از این تالار خیره‌کننده، رایگان می باشد. در کنار این سازه‌ های عظیم اگر به شبگردی و گرمای شبانه‌ ی اسرار آمیز شهرهای ساحلی جنوب علاقه دارید، بازار مطرح مسقط شما را مسحور فضای دیدنی خود خواهد ساخت. این بازار قدیمی با معماری خاص آن و سقف بلند و حیرت‌ آوری که دارد، شما را به بازدید از آن ترغیب می نماید و برای شما تجربه‌ ی بی‌ نظیری از خرید در یک بازار خیال‌ انگیز رقم خواهد خورد. قلعه ی موزه‌ ی دوقلوی المیزانی و الجلالی، محوطه‌ ی چشم‌ نواز قصر العالم و هتل مجلل شیدی نیز از مکان های دیدنی عمان و شهر مسقط به شمار می رود.

جزیره مصیره

مصیره بزرگترین جزیره ی عمان می باشد که در شرق این کشور و دریای عرب واقع شده است. این جزیره‌ ی بکر و اسرار آمیز یکی از ارزشمندترین زیست‌ بوم‌ های آبی جهان و البته یکی از زیباترین جاذبه‌ های دیدنی عمان نیز می باشد. هوای پاک و مطبوع، سواحل آفتابی و آرام، آب‌ های شفاف و خیره‌کننده‌ ی آبی مصیره را به بهشتی زمینی تبدیل نموده است.

برای افرادی که به طبیعت و تجربه‌ ی یک سفر ساحلی به یاد ماندنی و بی‌ نظیر علاقه مند هستند، تکرار سفر به این جزیره به یک آرزو و اولویت تبدیل می‌ شود. فصل مهاجرت گونه‌ ی کمیاب نهنگ‌ های گوژپشت و فصل تخمگذاری لاک پشت‌ های دریایی در مصیره، هر بیننده‌ ای را مدهوش و مسحور شکوه طبیعت خواهد ساخت.

بهلا

برای آن دسته از گردشگرانی که به بازدید از شهرهای بکر و باستانی کویری علاقه مند هستند، بهلا در عمان یکی از بهترین شهرها در جهان به شمار می رود. این شهر اسرار آمیز بیش از هزار و پانصد سال قدمت دارد و در ابتدا توقف‌ گاه و کاروانسرایی بیابانی بوده است. برای رسیدن به بهلا باید از مسیر پر شگفتی و زیبای کوه‌ های سبز گذر کرد و سپس از تماشای ارگ و قلعه‌ ی تاریخی آن به وجد آمد. قلعه‌ ی تاریخی بهلا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

بهلا که در چهل کیلومتری نیزوا واقع است، شهر خاک و سفال و تجربه‌ ی حس اعجاب آور و ناب اقامت در شبانه‌ های سحر آمیز کویر می باشد. علاوه بر مجموعه‌ قلعه‌ های تاریخی آن، دیوار محافظ این شهر که حدود دوازده کیلومتر طول دارد، یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی عمان به شمار می‌ رود. برای خرید سوغاتی و صنایع دستی سفالی فراموش نکنید که هنر سفالگران بهلا، آوازه‌ ای جهانی دارد.

صلاله

صلاله یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه و به نوعی بهشت گمشده‌ ی این منطقه می باشد. بزرگترین شهر و مرکز استان جنوبی عمان، دنیایی پر از رنگ با تنوعی خیره کننده از تنوع اقلیمی می باشد. می‌توان ادعا کرد صلاله از زیباترین جاذبه های دیدنی عمان برخوردار می باشد. به دلیل کوهستان‌ های خشک شمالی، نواحی ساحلی شرق و خطه‌ ی سرسبز و چشم‌ نواز جنوب، این منطقه به عنوان بهشت گمشده ی صلاله شناخته شده است. همچنین این شهر از نظر تاریخی و دارا بودن قصرهای به یادگار مانده از خاندان سلطان قابوس، اهمیت ویژه‌ ای در کشور عمان دارد.

برای درک زیبایی بهشت صلاله، سفر و حضور در فضای دلنشین این شهر بهترین پیشنهاد برای گردشگران می باشد. جشنواره‌ ی فرهنگی و گردشگری پاییزی به عنوان خریف‌الصلاله، هر ساله گردشگران فراوانی را از کشورهای همسایه به صلاله سوق می دهد. صلاله یکی از اصلی‌ ترین تولیدکنندگان کندر عمانی است که به عنوان بهترین کندر جهان شناخته می‌ شود. صلاله شهر عطرهای جادویی و مناظر حیرت‌ انگیز طبیعت می باشد. برای کشف اصالت و شکوه در خاورمیانه، بازدید از صلاله را تجربه نمایید!

جبل اخدار

جبل أخضر یا کوه سبز یکی از زیباترین و بکرترین نقاط طبیعی و جاذبه های دیدنی عمان به شمار می رود. این کوه باشکوه در شمال کشور عمان واقع شده و مرتفع‌ ترین قله‌ ی رشته کوه حجر می باشد. بر خلاف نام این قله، طبیعت سرسبز و پر درختی در انتظار شما نیست. با این حال جهانی از مناظر و چشم‌ اندازهای خیره کننده در این کوهستان خیال‌ انگیز پیش روی شما گسترده شده است. مرتفع‌ ترین منطقه‌ ی عمان با کوه‌ های آهکی و دره‌هایی بکر پوشیده شده است. که این ناحیه به دلیل ارتفاع بالایی که دارد از دمایی مناسب و بارندگی خوبی برخوردار می باشد. مناطق مساعد برای کشاورزی، باغ‌ ها و درختان میوه از جمله پوشش گیاهی این ناحیه است. جبل أخضر یکی از بزرگترین و بهترین مناطق تفریحی عمان شناخته شده است. آبشارهای متعددی در این ناحیه وجود دارد که برای افراد علاقه مند به طبیعت‌ گردی، شگفتی‌ ها و غافلگیری‌ های فراوانی به  ارمغان می آورد.

راس الجینز

باید بدانید که یکی از بهترین سواحل جهان برای اقامت شبانه رأس الجینز می باشد که برای بازدید از مسقط به این جزیره می آیند. رأس الجینز شما را به غیرقابل تصورترین شکل ممکن تحت تأثیر قرار می دهد. این جزیره، شرقی‌ ترین جزیره ی عمان و یکی از بکرترین مناطق این کشور می باشد. این جزیره به عنوان زیستگاه لاک‌پشت‌ های دریایی و بهشتی از ماسه، آب و آفتاب شناخته شده است.

تورهای مختلفی از مسقط، گردشگران را برای بازدید به این منطقه سوق می دهد. این ساحل رؤیایی بدون تردید یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی عمان می باشد. بیشتر گردشگران ترجیح می‌ دهند تا شب را در این منطقه سپری نمایند. آرامش و احساس ناب این منطقه به گونه‌ ای می باشد که بسیاری از گردشگران آرزو دارند اقامت در راس الجینز عمان چند روز بیشتر تمدید شود.

فلات موساندام

چنانچه اشاره شد، عمان سرزمین شگفتی‌ های بی‌ پایان و اقلیمی پر از تنوع و زیبایی می باشد. یکی از زیباترین جاذبه‌ های دیدنی عمان، استان مُسندم در شمالی‌ترین ناحیه‌ ی این کشور می باشد. مسندم شبه جزیره‌ ای در شمال عمان است که ویژگی های مشترک فرهنگی و زبانی فراوانی با اقوام ساکن سواحل و جزایر جنوبی ایران دارد. زبان کُمزاری یک گویش ایرانی می باشد که ساکنین این منطقه به این زبان صحبت می‌ کنند. مسندم به دلیل طبیعت بکر و زیبای خود و برخورداری از تنوع جانوری چشمگیر، یکی از پرطرفدارترین مناطق ساحلی عمان می باشد.

مناظر بکر و خیره‌ کننده و تفریح های ساحلی از دیگر جاذبه‌ های گردشگری این منطقه به شمار می رود. علاوه بر این جاذبه‌ های طبیعی، مسندم سرزمین روستاها و قلعه‌ های تاریخی نیز می باشد. قلعه‌ ی هشتصد ساله‌ ی بلاد و دژ تاریخی خصب از مهم‌ ترین آثار تاریخی این منطقه می باشند. روستاهای دیدنی و شگفت‌ انگیز لیماء و السی ء در کنار مناطقی مانند خور النجد و کوه حارم از دیگر مناظر چشم نواز شله جزیره مسندم عمان می باشند.

کویر وهیبه

کویر وَهیبه، منطقه‌ ی بیابانی اسرار آمیزی در شرق عمان می باشد. این دشت خشک و حیرت‌ انگیز در امتداد خلیج مصیره به طول ۱۸۰ کیلومتر گسترده شده است. گردشگرهای بسیاری برای گشت و گذار در بیابان و تجربه‌ ی زندگی در کویر از این منطقه بازدید می‌ نمایند. جاذبه‌ های تفریحی و تاریخی کویر وهیبه باعث شده تا بسیاری از گردشگرها این منطقه را یکی از بهترین تجربه های به یاد ماندنی در سفر به عمان در نظر بگیرند.

تفریح هایی مانند اسکی روی شن‌ های کویر، شترسواری در بیابان و مسابقات رالی کویری از مهم ترین تفریح های این منطقه به شمار می رود. با این وجود، کمپ‌ های اقامت شبانه در قلب کویر تاریخی و مسحورکننده‌ ی وهیبه بهترین بخش بازدید از این منطقه می باشد. اگر به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ و جهان تکنولوژی، شبی فراموش نشدنی در زیر آسمان پر از نقش کویری و بر روی نرم‌ ترین تپه‌ های شنی جهان را می خواهید تجربه نمایید، وهیبه بهشت موعود خواهد بود.

نیزوا

نیزوا یا نزوی یکی از خاص‌ ترین جاذبه های دیدنی عمان می باشد که در سال های دور پایتخت این کشور بوده است. نیـزوا شهری کویری با زمستان‌ های سرد می باشد که در ۲۵۰ کیلومتری مسقط قرار دارد. یکی از بهترین مکان‌ های کشور عمان که فضای تاریخی و منحصر به فرد آن گردشگرها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نیزوا می باشد. قلعه ی موزه‌ ی تاریخی سلطان بن سیف معروف‌ ترین جاذبه‌ ی گردشگری این شهر شناخته شده است. برج و باروهای منحصر به فرد این قلعه و سامانه‌ ی دفاعی عجیب آن، حیرت‌ انگیز می باشد.

از جاذبه‌ ی گردشگری پرطرفدار و خاص نیزوا، بازارهای سنتی و جالب آن می باشد. این بازارها به دلیل فضای سنتی و محیط باز خود، احساس خوشایندی برای گردشگرها به همراه دارد. جریان روزمره‌ ی زندگی مردم نیزوا در فضایی بومی و صمیمی، بسیار دیدنی و مورد توجه می باشد. بازار سوک، بازار روز در فضای آزاد و بازار خرید و فروش احشام، مهم ترین بازارهای نیزوا در عمان می باشند.

غذا

غذاهای عمانی متنوع می باشد و تحت تأثیر فرهنگ های بسیاری قرار گرفته است. عمانی ها معمولا وعده غذایی اصلی روزانه خود را در ظهر می خورند، در حالی که وعده عصرانه سبک تر است. در ماه رمضان، شام بعد از نماز تراویح و گاهی تا ساعت 11 شب سرو می شود. با این حال، این زمان بندی شام با توجه به هر خانواده متفاوت می باشد. مثلاً بعضی از خانواده ها بلافاصله بعد از نماز مغرب غذا می خورند و بعد از تراویح دسر می خورند.

آرسیا، غذای فستیوالی که در جشن ها سرو می شود، از برنج له شده و گوشت (گاهی اوقات مرغ) تشکیل شده است. یکی دیگر از وعده های غذایی مورد علاقه جشنواره، "شووا"شامل گوشتی است که به آرامی (گاهی تا 2 روز) در یک اجاق سفالی زیرزمینی پخته می شود. گوشت بسیار نرم می شود و قبل از پختن با ادویه جات و سبزی دم کرده می شود تا طعم بسیار متمایزی به آن بدهد. ماهی اغلب در غذاهای اصلی نیز استفاده می شود و شاه ماهی نیز یک غذای معروف در بین مردم عمان می باشد. ماشوای یک وعده غذایی می باشد که از یک شاه ماهی کامل تفت داده شده و با برنج لیمو سرو می شود.

نان روخال یک نان نازک و گرد است که در اصل روی آتشی که از برگ خرما درست شده، پخته می‌ شود. این غذا در هر وعده غذایی مصرف می شود، معمولاً با عسل عمانی برای صبحانه و یا با کاری برای شام سرو می شود. مرغ، ماهی و گوشت بره یا گوسفند به طور مرتب در غذاها استفاده می شود. حلوای عمانی شیرینی بسیار اصیل در عمان می باشد که از شکر خام پخته شده با آجیل تشکیل شده است. این حلوا طعم های مختلفی دارد که معروف ترین آن ها حلوای سیاه (اصل) و حلوای زعفرانی می باشد. حلوا به عنوان نمادی از مهمان نوازی عمانی در نظر گرفته می شود که به طور سنتی با قهوه سرو می شود. مصرف مشروبات الکلی همانطور که در مورد بیشتر کشورهای عربی خلیج فارس رعایت می شود، فقط بدون نسخه برای غیر مسلمانان در دسترس می باشد. الکل در بسیاری از هتل ها و چند رستوران فقط برای مسافرین غیر مسلمان سرو می شود.

مراکز خرید عمان

سیتی سنتر مسقط

اولین و بزرگترین مرکز خرید در مسقط، مرکز خرید شهر مسقط می باشد که هر سال بیش از 11 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این مرکز تجاری که از سال 2001 فعالیت خود را آغاز نموده، در آن بیش از 220 برند بین المللی موجود می باشد که اگر به مد و خرید از برندها علاقه مند باشید، در این مرکز خرید می توانید خرید نمایید. Carrefour hypermarket, home Centre, marks and spencer, Zara و Sun and Sand Sports، برخی از فروشگاه‌ های بزرگ این مرکز خرید هستند. مردم در این مرکز خرید به سینماهای VOX  می توانند بروند و از بهترین غذاهای رستوران ها استفاده کنند. “مجید الفتیم” مالک یکی از بهترین مراکز خرید مسقط، شعار “مردم بهترین زمان زندگی خود را در این مرکز خرید خواهند داشت” را برای مرکز خرید شهر مسقط برگزیده است.

آدرس: Al، Seeb St, Muscat, Oman

برترین جاذبه ها: سینماهای وکس، هایپرمارکت، برند home Centre ، برند مارک و اسپنسر

ساعت کار: یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 10 صبح تا 10 شب و پنجشنبه و جمعه 10 صبح تا 12 صبح

هایپر مارکت لولو 

در این مجتمع کالاها و سوغاتی های بسیار جذاب و زیبا می توان تهیه نمود. 

گفتنی می باشد که چندین شعبه از آن در کشورهایی مانند عربستان و یمن نیز وجود دارد. این مجتمع از ساعت ۸ صبح تا ۱۲شب در اختیار گردشگرها قرار دارد تا مدت زمان زیادی در این مرکز بتوانند باقی بمانند و خرید کنند.

مرکز خرید اونیوز

اونیوز با وسعت 72 هزار مترمربع، بزرگ‌ترین مرکز خرید عمان می باشد. ساختار این مرکز به شکل یک خیابان می‌باشد. همچنین از نظر معماری با بقیه مراکز خرید موجود در کشور عمان تفاوت دارد و از جمله مراکزی است که بیشترین تعداد خرده فروش ها در آن مشغول به کار می باشند. به همین دلیل با عنوان اونیوز، به معنای خیابان‌ ها نام‌ گذاری شده است. اگر به مد اهمیت می‌ دهید و به دنبال لباس‌ های برند می باشید، این مرکز بهترین مکان برای خرید در عمان می باشد. . در این‌ مرکز خرید انواع لباس‌ های مارک‌ دار را می توانید پیدا کنید و یک خرید فوق‌العاده داشته باشید. مرکز خرید اونیوز علاوه بر پوشاک،  شامل فروشگاه‌ های دیگری چون جواهرات، لوازم آرایشی، کیف‌، کفش و لوازم الکترونیکی نیز می‌ باشد. از دیگر امکانات این مرکز خرید به رستوران، فودکورت، کافه، هایپر مارکت و مراکز سرگرمی و تفریحی می توان اشاره نمود.

مرکز خرید اونیوز در بزرگراه سلطان قابوس واقع شده و دسترسی آسانی به دیگر نقاط شهر دارد. این مرکز همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11:45 شب آماده پذیرایی از بازدید کنندگان می‌ باشد. 

فروشگاه میراث عمان

یکی از مراکزی که صنایع دستی خود را می توانید تهیه نمایید، فروشگاه میراث عمان می باشد. هنرمندهای عمانی که با دست های توانمند خود توانسته اند اشیائی بسیار زیبا و کاربردی تولید نمایند، آثار هنری خود را در این مجتمع ارائه کرده اند.  

در این مجموعه صنایع دستی مانند مجمسه، نقاشی، اشیای بافتنی و چوبی که حاوی قطعه ای از فرهنگ مردم ساکن این خطه می باشد، در معرض فروش قرار داده شده است. این فروشگاه از ساعت ده صبح تا ده شب، در دسترس گردشگرها می باشد. 

مرکز خرید زاخر

 این مرکز در یکی از نقاط بسیار خلوت قرار گرفته و به همین دلیل با آرامش و بدون همهمه تمام طول روز را در آن می توانید سپری کنید و مایحتاج و سوغاتی های مورد علاقه خود را خریداری کنید. ایرانی ها از این مرکز خرید استقبال زیادی نموده اند، زیرا یک رستوران ایرانی در این مجتمع وجود دارد و شما برای آنکه لذت غذاهای ایرانی را به یاد آورید به این مرکز خرید می توانید مراجعه نمایید.

فروشگاه های پایتخت

اگر کودکان شما از همراهی با شما ابراز خسنگی می نمایند، فروشگاه های پایتخت گزینه مناسبی برای انتخاب یک مرکز خرید می باشد. در این مرکز خرید یک پارک مخصوص بازی کودکان ساخته شده و شما در راهروهای این مرکز به خرید می توانید بپردازید، در حالی که کودکان در حال بازی در پارک مخصوص خود هستند.

علاوه بر خرید، امکاناتی مانند کافی شاپ و کلینیک فیزیوتراپی نیز در این مرکز وجود دارد و تا ساعت ده شب آماده خدمت رسانی به مسافرین و گردشگرها می باشد. نکته مثبت دیگری که باید در رابطه با این مرکز خرید به آن اشاره کرد، فاصله ی اندک آن با ساحل می باشد. بعد از آن که خرید خود را انجام دادید، به ساحل رفته و با دیدن مناظری بی نظیر و زیبا از دریا لذت سفر خود را کامل نمایید.

مرکز خرید العرائمی

العرائمی یک مرکز تفریحی و تجاری می باشد. این مرکز در زمینی به مساحت 187 هزار متر مربع راه‌ اندازی شده و شامل 2 طبقه می‌ باشد. مرکز خرید العرائمی دارای 200 فروشگاه می باشد که بخش‌ هایی از آن نیز برای سرگرمی‎ خانواده‌ ها در نظر گرفته شده است.  در مرکز خرید العرائمی انواع برندهای معتبر و بین‌المللی را مطابق با آخرین مد روز دنیا می توانید پیدا کنید. لوازم موسیقی­، لوازم ورزشی، وسایل الکتریکی، مبلمان، لوازم دکوری منزل و کریستال، از دیگر مواردی هستند که در مرکز خرید العرائمی به فروش می‌ رسند. از دیگر امکانات این مرکز خرید به رستوران، کافه، هایپرمارکت، فواره‌ های موزیکال و سینمای 4 بعدی می توان اشاره کرد.

مرکز خرید العرائمی در خیابان الفروسيه واقع شده و همه روزه از ساعت 10  صبح تا 10  شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌ باشد. اما ساعت های بازدید از این مرکز خرید در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا 12 شب ادامه دارد.

در پایان لازم است بدانید مردمان سرزمین عمان از روحیه ی مهمان نوازی و عطوفت خاصی برخوردار می باشند، که این ویژگی بارز آنها سبب شده مهمان ها و گردشگرهای بیشماری از سراسر جهان را به کشور خود جذب نمایند. بنابراین سفر به این سرزمین را به شما سفارش می نماییم که از آنجا بازدید نمایید.

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 1001 رای)
امتیاز کاربران

برای آگاهی از تور های لحظه آخری ما اطلاعات خود را ثبت کنید

6LeT-yQgAAAAAB5MqfdD8bweho0228fdUnl1aqvq